walvissen, rainbow beach, noosa en zoo - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu walvissen, rainbow beach, noosa en zoo - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu

walvissen, rainbow beach, noosa en zoo

Door: Hilde van lokven

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

Hoi allemaal,

Ik was gebleven bij afgelopen vrijdag. S ochtends opgehaald door t busje, en om 8 uur vertrok de boot om walvissen te gaan bekijken. Na ongeveer anderhalf uur gevaren te hebben gingen we goed rondkijken en ja hoor, t eerste walvissengezin gespot! Druk is eraf, we hebben er een gezien! Nog lang erna gezocht maar niets gezien, buiten twee potvissen die te snel weer ondergingen en niet meer bovenkwamen. Dan maar gaan lunchen... Na de lunch kwam me er toch nog een show spectakel aan! Een moeder met kind vliegen de lucht in, meerdere malen, echt gaaf! En ze kwamen nog langs de boot gevaren, echt super! Half uur kunnen genieten en toen moesten we helaas weer richting hervey bay. Rond half drie waren we terug bij de camping en zijn we doorgereden naar tin can bay. Hier kun je in de ochtend wilde dolfijnen voeren. De camping was n beetje sjofel en we hadden er geen rekening mee gehouden dat t weekend was en dus erg druk zou zijn. De kans was klein, hoe vroeg we er ook heen gingen, dat we ze konden voeren. Daarom doorgereden naar Rainbow beach! Over t mooie strand gewandeld en s avonds genoten vanm de gratis wifi van de surfclub haha! Er was n wedstrijd wie de foutste broek had, dus we hebben enorm gelache als laatste vertrok er n vrouw die echt ladderzat was, erg grapppig haha!

Volgende ochtend rond half 8 nog n x naar Rainbow beach en daarna doorgereden naar noosa national park. Jeetje wat was t daar druk, en wat was t mooi weer! Eerst drie kwartier door t regenwoud gelopen, toen kwamen we aan bij hells gate. Daar waait t zo hard dat we t idee hadden dat we nog n x aan t skydiven waren haha. Daarna via de kust teruggelopen en richting australia zoo gereden. Camping uitgezocht die ons via een offroad stukje weg voerde. Camping gesloten voor toeristen en receptie drie dagen open... Gezellige boel. Even verder gekeken en bij landsborough camping gevonden. Heerlijk gegeten daar en s avonds in gezamelijke ruimte tv gekeken, what a girl wants. Ja je moet iets als t regent....

Vanochtend uitgeslapen en rond 9 uur waren we bij australia zoo, de dierentuin van steve irwin. Hele mooie dierentuin, waar dieren het volgens mij goed hebben zover dat in n dierentuin mogelijk is natuurlijk. Met de koala en kangaroo op de foto geweest yeah! En nog gebruik kunnen maken van studentenkorting haha! Echt humor! Ook nog naar t ziekenhuis van steve irwin geweest maar dat was niet zo boeiend. Rond drie uur vertrokken en rond kwart voor vijf waren we in de buurt van surfers paradise aan de gold coast. Ook hier bewolkt verdorie... En voor morgen wordt hetzelfde weer aangegeven.... Balen...

• 28 Oktober 2012 - 18:25

Diny Mama:

Geweldig schatjes,jammer van de regen,komt weer goed.
    Liefs van gerard en dinyxx

• 28 Oktober 2012 - 18:25

Diny Mama:

Geweldig schatjes,jammer van de regen,komt weer goed.
    Liefs van gerard en dinyxx

• 28 Oktober 2012 - 19:28

Wilma:

Hoi
    Je moet maar denken na regen komt zonneschijn