Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Hilde van Lokven

Blijf op de hoogte en volg Hilde

26 Oktober 2012 | Australië, Hervey Bay

Donderdag onze excursie naar Fraser Island gehad. We werden rond kwart over zeven bij onze camping opgehaald en rond iets voor acht waren we in de haven. Even moeten wachten op alle sukkels die hun auto niet achterstevoren de ferry op konden rijden, en toen mochten wij de ferry op. Heerlijk weertje, het zonnetje scheen! En er zaten wilde dolfijnen in de baai! Wow! Rond half negen vertrokken en rond negen uur waren we op Fraser. De 4wd bus in, gordels op en rijden maar. Het zand was erg droog en als we geen gordels om hadden gehad hadden we midden tot voor in de bus gelegen, zo lomp ging het haha. Echt kei mooi! Na 40 minuten kregen we onze morning tea en niet lang daarna scheurden we de highway op, dit is het 75 mile beach! Dat was echt zo gaaf! Ook nog een paar wilde dingos gezien, super! Als eerste gestopt bij t maheno zeewrak, echt gaaf joh... Moesten helaas te snel weer door naar coloured sands. dit zijn 35 verschillende kleuren rode rots, waar we ook maar beperkte tijd hadden. Daarna naar eli creek, een zoetwaterkreek. Erg leuk, hier nog een mega spion gezien. Hadden dit x tijd genoeg haha. Daarna de lunch waar we ook tijd genoeg voor hadden. Daarna naar central station gereden, dit was niet zo boeiend, een oud en verlaten nederzetting en als laatste lake mckenzie. Helaas was t al drie uur en was de zon al erg laag. Water was dus beetje koud, dus even snel erin. om 4 uur weer vertrokken naar de ferry, dit x het ruigste stukje gehad en nog even vast komen te zitten met de bus. Een ervaring op zich! Rond 6 uur waren we weer terug op de camping, onderweg nog afscheid genomen van n aantal Nederlanders die we hadden leren kennen. Heerlijk ons avondeten gemaakt op de buitenbarbeque en vroeg naar bed....

• 26 Oktober 2012 - 14:46

Diny Tante Diny Mama:

Zo meisjes
    Jullie zijn daar echt goed bezig,en zo te lezen wordt er weinig uitgeslapen.
    Wel super om dit allemaal mee te mogen maken.
    Leuk met die wilde dolfijnen,ben benieuwd naar de fotos en opnamens.
    Veel plezier nog schatjes
    Liefs mama en tante Diny xx

• 26 Oktober 2012 - 15:04

Mary En Ineke:

hoi hilde leuk om weer wat te lezen ik lig dubbel als ik je sukkel zie schrijven echt iets voor jou met die dolfijne lijkt mij ook heel mooi veel plezier nog en de groetjes van ons

• 26 Oktober 2012 - 22:57

Wilma En Leo:

Hoi meiden
    zo te lezen halen jullie wel het maximale van de dag eruit ,echt super dat alles zo goed verloopt.
    Leuk Hilde al die verhalen,zo kunnen we toch een beetje volgen hoe jullie dagen eruit zien.
    Groetjes en veel liefs uit het verre berlicum.
    wilma en leo