Byron Bay en Nimbin - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu Byron Bay en Nimbin - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Hilde Lokven - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Nimbin

Door: Hilde van Lokven

Blijf op de hoogte en volg Hilde

30 Oktober 2012 | Australië, Coffs Harbour

Hoi allemaal,

Gisteren waren we in Byron Bay aangekomen en de zon scheen! Joepie! Snel de bikini aan en op t strand gaan liggen. Helaas gingen de wolken rond 4 uur weer voor de zon, dus teruggegaan naar ons campertje en de boel omgebouwt tot tafel met banken voor de eerste x. Ons eten klaargemaakt en s avonds skipbo gespeeld.

Vanochtend uitgeslapen en rond negen uur waren we bij de vuurtoren van Byron Bay. Hele mooie route gelopen, maar erg zwaar met trappen op en af voor 800 meter! Wel op t meest oostelijke puntje van het Australische vasteland gestaan haha! Daarna richting Nimbin gereden, n hippiestadje. Hier waren we rond half 12. We wisten niet zo goed wat we hier echt moesten gaan bekijken, behalve de mensen haha, dus even op bezoek geweest bij t visitors centre die ons naast informatie over nimbin ook informatie konden geven over de volgende bestemmingen van onze reis en een kortere route ernaartoe! Op aanbeveling van die aardige man bij de hemp embassy geweest, hier zie je alternatieve dingen die van hennep gemaakt kunnen worden, zoals bijvoorbeeld kleding. Leuk maar niet echt bijzonder. Daarna doorgelopen naar t hemp museum en dat was echt super! Wow, gaaf die paar busjes die er stonden en alle hippie teksten en tekeningen op de muur! Vond dat echt speciaal! Daarna op n terrasje gezeten en mensen bekeken. Niemand heeft ons iets aangeboden haha! Rond 1 uur toch vertrokken richting coffs harbour omdat dat volgens de informatie meneer 4 uur rijden was. Wij waren er rond kwart over vier haha! Nu op de camping bij de zee en zodadelijk hapje eten in t centrum nadat we alweer bijna n week elke avond zelf hebben gekookt. T weer is hier trouwens bewolkt... Maar morgen moet n mooie dag worden dus gaan we kijken of we iets bruiner kunnen worden aan t strand haha!

• 30 Oktober 2012 - 09:41

Ineke:

leuk al die verhalen wij genieten met jullie mee en als ik het zo hoor zal je met een mooi kleurtje thuiskomen geniet er maar lekker van groetjes mary en ineke

• 30 Oktober 2012 - 10:27

Mama Tante Diny:

Zo meiden
    Ga nu maar eens even een kleurtje ontwikkelen,zodat we kunnen zien al je thuis komt dat je aan de andere kant van de wereld zat,
    Geniet er nog van.
    Ps wel af en toe omdraaien he
    Gr Ma xx